The Script concert #3

Concert The Script.

Voor alle ‘The Script’ fans die het concert hebben gemist.

The Trip.
Vanuit het kleine stadje Doesburg begonnen we aan de reis naar Ziggo Dome in Amsterdam. Alles bleek zo goed gepland te zijn totdat we op de snelweg in Arnhem reden en de TOMTOM uitviel. Great.. de batterij van de navigatie was leeg. Niet alleen van de navigatie, maar ook nog eens van m’n iphone. We konden niet anders dan terug rijden naar Doesburg. Eenmaal de routeplanner uitgeprint en we konden weer beginnen aan onze reis. Met mijn navigatieskills waren we gelukkig nog ruim op tijd in Amsterdam. (maar één keer de afslag gemist!)

Het Concert.
Vanaf het eerste album krijg ik al kippenvel van de stem van Danny O’Donoghue. Niet alleen de sound van zijn stem spreekt me aan, maar ook de lyrics van hun nummers. Hun nummers zijn orgineel en hebben meaning, waar ik zelf van houd.

Ik ben 1.65 meter lang dus heel groot ben ik niet, maar gelukkig stond ik op een goede plek waar ik overal goed tussendoor kon kijken.  Ik heb altijd al gevonden dat The Script goed klonk op CD, maar LIVE zijn ze nog zoveel beter! Als je de albums van The Script goed vindt, is het echt een aanrader om naar hun concert te gaan!

Danny en de rest van de bandleden waren heel dankbaar naar de fans toe en ze genoten elke minuut. Net zoals ik van elke minuut genoten heb, van elke toon en van elke melodie. Ze hebben ervoor gezorgd dat elke minuut telde en dat wij als fans elke minuut geëntertaind werden.  Danny heeft het nummer ‘nothing’  gezongen aan de telefoon van een van de fans. Mark de gita602914_10151403084390399_843007139_nrist heeft een biertje geat  en er werd een foto gemaakt met ons op de achtergrond.  Kortom: a night to remember.

My Highlights.

Wat mijn hightlights, kippenvel momenten waren van het concert was onder andere ‘’the man who can’t be moved’’. Bij het eerste stukje gitaarspel begon heel ziggo te gillen en het moment, dat iedereen elk woord van het nummer meezong zo hard mogelijk en met ongelofelijk veel energie, was incredible.

Mijn grootste kippenvel moment was toch wel toen ze het nummer ‘’for the first time’’ speelde, one of my favourites.  Omdat Danny live veel sterker is dan op de CD kreeg dit nummer nog meer diepgang voor mij, vooral toen hij de woorden :

‘’  Oh these times are hard
Yeah they’re making us crazy
Don’t give up on me baby.. ‘’
zong.

Ik kijk nu al uit naar hun nieuwe album. Wat ze er ook van gaan maken. Ik weet nu al 100% zeker dat het weer a work of art wordt en dat ik er weer bij zal zijn bij het volgende concert en hopelijk jij ook!

Setlist:

–       “Good Ol’ Days”

–       “We Cry”

–       “Breakeven”

–       “Science & Faith”

–       “The Man Who Can’t Be Moved”

–       “If You Could See Me Now”

–       “Before the Worst”

–       “If You Ever Come Back”

–       “Nothing”

–       “I’m Yours”

–       “Six Degrees of Separation”

–       You Won’t Feel a Thing”

–       “For The First Time”

–       “Hall of Fame”

Een gedachte over “The Script concert #3

Geef een reactie

