Interview met model Josja Dijkshoorn

Wie is Josja Dijkshoorn? 

002_ IMG_4295bw-2

Ik ben Josja, en ik ben 17 jaar en zit nu in 5 VWO. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met modellenwerk, en ik word vertegenwoordigd door Ego’s Models in Amsterdam.

Was onze LiVe shoot je eerste fotoshoot?

Ja, hiervoor had ik nog nooit een echte shoot gedaan. Ik vond het toen heel spannend, want ik werd opgemaakt en ik wist niet zo goed hoe ik voor de camera moest gaan staan en zitten. Dat was helemaal nieuw!

Hoe heb je deze dag ervaren?

Ik heb deze dag als heel leuk ervaren. Omdat het helemaal nieuw voor me was vond ik het erg leuk,en hierdoor begon ik na te denken om modellenbureaus te gaan mailen met mijn foto’s.

Ben je daarna nog shoots gaan doen en voor wie?

Toen ik een contract kreeg bij Ego’s, ben ik begonnen met test shoots om mijn boek op te bouwen.
Dat boek gebruik ik voor castings en voor ontmoetingen met buitenlandse bureaus. Vorig jaar heb ik ook een shoot gedaan voor de Flair België in Antwerpen en een shoot voor de Girlz. Afgelopen jaar heb ik meegelopen op de Amsterdam Fashion Week voor Gestuz. Dat was een hele leuke ervaring.

Wat vind je zo leuk aan modellenwerk?

Het leuke aan modellenwerk is dat je steeds nieuwe mensen blijft ontmoeten. En het is een beetje een cliché dat modellen of andere mensen in de modellenwereld vaak afstandelijk of “bitchy” zijn, ze zijn er wel, maar tot nu toe heb ik daar (gelukkig) nog niet veel ervaring mee. Van shoots vind ik het erg leuk dat je een hele dag bezig bent met een leuk team en dat je daarna mooie foto’s als resultaat hebt.

Vind je dat er nadelen aan dit wereldje zitten?

Een nadeel is dat je geen verwachtingen kunt hebben. Je gaat naar een casting met je portfolio, en dan weet je vaak niet wat er van je gevonden wordt. Het kan zijn dat ze dan juist heel enthousiast over je zijn en vervolgens hoor je niks meer van ze. Of andersom kan ook, dat je op een casting denkt: nou ze zullen me wel niks vinden, maar vervolgens waren ze wel heel blij met je. Dus eigenlijk is het het beste om niet te veel te verwachten van een casting, want dan kan je alleen maar teleurgesteld worden.

Wie is je voorbeeld in de modellenwereld en waarom?

Mijn voorbeeld in de modellenwereld is Doutzen Kroes. Ze is heel erg mooi en ik denk dat ze een groot voorbeeld is voor veel meisjes in de modellenwereld. Ik vind het ook goed dat ze zich inzet voor goede doelen zoals dance 4 life.

Heb je nog tips voor mensen die model willen worden?

Wees jezelf! Dat is erg belangrijk.

Wil je echt doorgroeien als model?

Als het kan lijkt het me heel erg leuk om als ik mijn diploma heb een jaar in het buitenland te gaan werken. Als het dan heel goed gaat zou dat leuk zijn, maar ik wil wel graag studeren. Ik denk dat je niet kunt plannen wat er gebeurt als model, je moet ook een beetje geluk hebben.

554487_377776502268621_100001088236305_985925_1478075800_nGESTUZ

Een gedachte over “Interview met model Josja Dijkshoorn

  1. josja<3 wauw toen ik je ontmoette was je al een super mooi meisje. na 3 jaar ben je alleen maar mooier geworden. wauw die fotos! en dat je met een modellenbureau bent begonnen is zo een goed idee! wauw ik ben trots op je! xxxxxxx Carlijn nacken

Geef een reactie

