High School in Amerika.

LiVe houdt van reizen en wil veel van de wereld zien. Dit kun je op verschillende manieren doen. Bijvoorbeeld op vakantie gaan. Maar het kan ook anders zoals 10 maanden naar Amerika. Lissa verteld ons alles over haar ervaring en wat ze precies gedaan heeft.

USA-American-Flag-Abstract-Wallpaper-HD

”10 maanden Amerika, weg van je vertrouwde omgeving, maar een ervaring voor je leven!
1 augustus zei ik doei tegen me ouders, niet zo van zie je vanavond weer.. nee een echt doei, zie je over 10 maanden. Zonder enig idee begin je aan je avontuur, duizende vragen en geen antwoorden.
School zoals wij het nooit zouden kennen, anders maar heel leerzaam.

Ik heb een schooljaar op een Amerikaanse “high school” gevolgd, dat houd in dat je je hele leven omgooit en een jaar bij een gastgezin gaat inwonen. Een jaar leeft zoals Amerikanen leven, en daarnaast daar naar school gaat.
Een vreemd gezin, een vreemde taal, vreemde omgeving, vreemde gewoontes, eigenlijk alles anders. Anders maar interessant.
Ik moest alles en iedereen leren kennen, en dat heeft me een enorm ander persoon gemaakt. Je leert zoveel van iedereen, en zij leren zoveel van jou.

Het is een ervaring om nooit te vergeten, en ik zou het iedereen aanraden. Ga eens weg uit je vertrouwde omgeving, voor korte of lange duur, ver weg of dichtbij. Doe het, en er gaat een wereld voor je open.”

Geef een reactie

